Rhodos! Del. 1

Nu tänkte jag ta mig tid att berätta om min och Ebbas vistelse på Rhodos. Fick en bok av Ebba på flygplatsen innan vi åkte som jag skulle kunna anteckna ner allt som hände där nere i :) det var nog till största del pga att Ebba har fått erfara mitt minne dom senaste tre åren och hon visste att jag skulle blogga om resan ;) Jag ska med bilder illustrera resan och givitvis tänker jag använda mig av massa ord. Tänker även för att slippa sitt i flera timmar/dygn så ska jag dela upp det hela i olika delar beroende på hur mycket jag har att skriva från varje dag :)




Dag. 1 (30 Augusti)

Dagen innan det var dags att åka så var jag på kräftskiva hos Sofie i Knutby, det var riktigt kul, meen det blev för mycket dricka heheh, jag var fortfarande vinglig när jag träffade Ebba på Arlanda och var så sjuuukt bakis på flygplanet och det värsta var ju att jag fick skylla mig själv väldigt mycket, sånt är tråkigt ;p
Planet avgick från Arlanda klockan 5;50 och jag har redan glömt bort när vi anlände till Rhodosflygplats haha. Men något jag kan meddela är i alla fall att i Grekland så ligger dom en timme före oss haha, så att ni vet i fall ni någon dag får för er att köra på grekisktid istället för svensk.



Ebba på Arlanda!



Vi närmade oss Rhodos



Dom här "skadorna" fick jag på kräftskivan dagen innan haha

Så fort vi anlände till Rhodos så började all väntan, det var helt galet! Först fick vi vänta på väskorna, Ebbas kom typ sist, kändes det som i vilket fall, sen fick vi vänta i säkert typ en timme i bussen innan den åkte mot hotellen och då var vi ändå en av dom sista som klev på :s vi hade transfer såklart ;) sen fick vi vänta i cirkus 2 timmar innan vi fick vårat rum på hotellet, redan då dessutom så förstod vi att receptionisten som även var ägaren till hotellet inte var att leka med :P vi frågade för att försäkra oss om att vi skulle få ett rum om vi skulle sitter ner och vänta för hennes engelska var så extremt värdelös så hon kunde lika gärna stått och pratat arabiska med oss! Till svar fick vi, tror jag :s något i stil med "våra gäster får stanna här till 12 och städerskorna måste ju hinna städa innan också.." sa hon lite snäsigt.
När vi väl fick vårat rum så var väl kanske inte det som vi hade tänkt, låg i skugga hela dagen förutom precis på morgonen och vi fick terrass även fast vi blivit tillovade en balkong, eller det stod så i papprena i alla fall. Precis vid våran terrass så stod pumpen till poolen som lukta skit rent ut sagt! Och den lät mellan typ 10.40-14.40 och 18.40-22.40, när den kom igång hörde man inte ens vad man tänkte...
Det första jag och Ebba gjorde var att slänga på oss bikini, sprang och hoppade i poolen :D fyfaan säger jag bara vilken nice pool det var där! Den var stor, djup och vattnet var så där perfekt avsvalkande när man höll på att rinna bort av värmeslag.

När vi kommit till rätta gick vi iväg till Ixias kärna eller vad man ska kalla det, fanns massa turistshoppar :P Skulle dels finnas ett bageri, men det var stängt, eftersom vi kom på en söndag så var i stort sett bara supermarketerna öppna. Ebba köpte ett par solglasögon, då ska självklart inte jag vara sämre så slog till och köpte ett par fejt carrera, dom var snygga i alla fall hahah, men tror nog att någon gång kanske man köper sig ett par riktiga ;) dom är ändå bra heta!



Jag i mina fejkbrillor ;)

På kvällen blev jag sjuk... fick feber och blev snorig, vi hade tänkt äta ute men eftersom jag inte mådde sådär jättebra så sparade vi pengarna till någon annan dag, vi snålade rätt rejält där nere ;p Men när vi gick och handlade mat på supermarketen så insåg vi lite att det inte skulle bli så mycket billigare haha, det är riktigt dyrt att äta i allmänhet där nere :o om man inte äter ute för då är det billigare än här, men då är det ju fortfarande dyrare.





Tror jag nöjer mig med det för idag :) Annars kommer det bli ett tråkigt och utdraget inlägg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

den där ebba verkar vara en trevlig tjej, kan man få hennes nummer eller;D? Eller fixa blinddate?

E4:an wrooooom hoho

2009-09-15 @ 21:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0