Rhodos! Del. 5

Dag. 8 (6 September)

Det var söndag och fanns inte så mycket att göra, så vi satt hela dagen lång vid poolen och läste vilket var helt underbart. Jag läste ju i stort sett ut "Den vita lejoninnan" där, blev inte lite less sen på sjävla storyn men den tog slut till slut!
Till lunch bestämde vi oss för att äta Club sandwish ♥ vid grillen som låg precis vid poolen. Men där åt vi bara en gång pga gubbjäveln som stod där var störd :s okej hela det där hotellet var helt stört, men det kommer vi närmare in på vid slut spurten ;)
I alla fall det första den där gubben säger till oss är:
- Just arrived?
- No we have been here for a week already...
Min första tanke var typ att det var en pik för att vi aldrig ätit där under hela veckan, men inte då
- Explain yourselves! Why aren't you brown? Have you been inside the whole week?
Det blev pinsamtystnad pga honom, vafan va det för fråga liksom :s jag och Ebba var inte mindre brun än någon annan där runt poolen. Vi smorde in oss bra med solskyddfaktor och vi skämdes inte! Det fick bli vårat svar....

På kvällen tänkte vi göra ett nytt försök att gå ut, den där slemmiga killen på 30+ från kvällen innan hade gett oss hans nr så vi tänkte utnyttja honom lite för att hitta till det där barstreet alla prata om :P Men vi var för snåla, det kostade tydligen typ 9euro att gå in där, Grekland håller på att bli som Sverige, snart kostar det väl plentum att handla sprit också...
Så vi hoppade det även den kvällen. Vi tog på oss bekväma skor och powerwalka en bit åt det hållet vi inte hade koll på. Jag ångrade det inte, så värt det!



Dag. 9 (7 September)

Den här dagen tog vi med oss cyklop och snorkel, dock skulle jag tagit med mig fenorna också men eftersom det var typ 1km till stranden så pallade jag inte, men det hade varit kul! Lite lättare att dyka ner då.
Jag fick upp två snäckor och pillade lite på en plattfisk, men mina snäckor rymde lite senare :o så uppenbarligen levde dom haha :p



Den här glassen kostade 2.5euro och var inte ens sååå god :p

Sen låg vi vid stranden hela dagen tills det var sen lunchdax, då åt vi bara macka och juice till det för jag stod för maten senare som var köttbullar i tomatsås och pasta haha ;)



Ser det inte gott ut ;)

Vi gick och la oss tidigt den här kvällen för vi hade funderingar på att ta oss till Lindos dagen efter så vi hade ställt klockan på 6.30, men det blev inte riktigt så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0