Rhodos! Sista delen...

Dag. 13, 14 och 15 (11, 12 och 13 September)

Det var inte så där super bra väder :P så vi satt inne heeela dagen, jag tror att det var den här dagen vi gjorde det. Jag hade nämligen ledsnat på att skriva i bloggboken vid det här laget så skrev inte något om dagen innan och dom sista dagarna.
Men i alla fall, den här dagen bestämde vi oss för att leta upp den där Barstreet som vi letat efter ett antal ggr. Men jag tror att det inte var meningen att vi skulle gå dit eller något för precis när vi tänkte kila iväg så börja det SPÖ regna och tok åska! :o så vi hoppade det men söp ganska rejält på hotell rummet hahah. När man har lite alkohol i kroppen så får man ju lite dumma idéer så jag tyckte vi skulle gå ner till havet och ta ett naken bad hahah vilket vi såklart gjorde ;D var hur härligt som helst!
Vi ägnade ganska stor del av kvällen till att ta massa egofoton dessutom på varandra haha. Men sånt är kul om båda är linslusar! Ni ska få lite smakprov på våra poser sen höhöh...



Stängde ut Ebba i regnet ;)



Är vi inte gulliga :)

När vi var påväg tillbaka till hotellet från havet så kom det en bil åkande och såklart så skulle det vara killar i bilen och dom stannade... Men den här gången så tänkte jag och Ebba what the fuck det är första och sista kvällen som vi verkligen kör järnet :P så vi hoppade in i bilen, dom verkade trevliga så, inte speciellt snygga men trevliga och dom skulle köra oss till barstreet dit vi hamnade också. Vi satt på någon bar och drack öl, okej verkligen inte jag men jag fick en Smirnoff Ice istället. Efteråt när vi hade suttit där ett tag så frågade dom ifall vi ville följa med hem till en av dom där killarna vilket vi gjorde också.. Han bodde med sina kusiner i ett hus! Ett ganska stort hus dessutom och det var fint invändigt!



Det kom en bil...



Sen satt vi i bilen haha

Vi hade jättetrevligt där satt och snacka skit och lyssnade på musik. Men efter ganska många timmar så kom den ena killens kusiner hem... Dom var mindre trevliga riktigt otrevliga faktiskt, dom var så på så man bara ville kräkas! Vem fan försöker börja strula med någon som verkligen försöker göra motstånd :s så jag sa till Ebba att jag ville tillbaka till hotellet, men vi visste inte vart vi var så bad en av dom snälla killarna att skjutsa oss, men det slutade med att alla följde med...
Det var där allt jobbigt började :/ medan jag stod ute på parkeringen och sa hejdå till alla så gick Ebba själv in och hämtade nyckeln. Sen helt plötsligt så kom ägaren ut springade och skrek massa saker på Grekiska och jag kommer bara ihåg att alla killarna och den där bitchen skrek massa saker på grekiska till varandra :s så vi hade ingen aning om vad som hände sen kom polisen och efter mycket om och men så fick vi våran nyckel typ slängd på oss! Och sen fick vi gå och lägga oss, men typ 2 timmar senare vaknar man av att någon står och bultar på dörren, då var det reseledaren som sa att vi hade blivit utkastade och glada att vi inte satt på polisstationen, jag fattade ingenting. Så vi hade typ 5 minuter på oss att packa ihop allt och sen vara ute där ifrån. Vi fick inte ens lämna väskorna där tills dagen efter då transfern till flygplatsen som vi betalat för skulle gå... Vi var liksom inte välkomna längre. Helt störda! Vi fick inte säga ett ord, bara åka där ifrån! Vi hade också rättigheter att få en varning först, och ifall dom här killarna var farliga eller något eftersom att vi blev utslängde på en gång utan att dom ens sa ett ord till oss utan bara pratade med killarna på natten så lär dom ju haft något otalt! Men hur fan ska vi veta det om dom inte säger något!
Jag blir typ upprörd av att bara tänka på det som hände, har aldrig varit med om otrevligare människor! Dom var rent av äckliga, jag äcklas av att tänka på dom. Jag brukar inte säga att en människa är äcklig men dom här var så hemska så att dom blev äckliga! 
I alla fall vi var så extremt bakis och skulle försöka hitta en lösning till problemet. Halva sista dagen gick väl åt till att hitta någonstans att bo och försöka få tag på någon vettig människa från Airtours. Men den personen fanns tydligen bara i Sverige. För Anna från Airtours var tydligen ett vandrande huvudkontor, vilket vi typ bröt ihop för eftersom att hon var en häxa! Hon kunde inte hjälpa oss varken som medmänniska eller reseledare, jag ska se till så att hon får kicken, för det där är ju inte direkt bra reklam :s inte ens hon ville höra våran historia!
Vi hamnade till slut på ett mycket trevligt hotell i rhodosstad med havet bara någon meter där ifrån! Vi skulle ha bott där på en gång.
Hela dagen gick åt till att vi var otroligt bakis och hade problem att hitta någonstans att ha våra väskor. Men alla andra vi pratade med och bad om hjälp för olika saker förstod oss och tyckte dom hade gjort sååå fel både på hotellet och reseledaren! Så det kändes mycket bra. Väskorna hamnade hos en supergullig tant som bodde precis bredvid äckelhotellet.

När vi vaknade upp dagen efter grät man nästan av glädje! Vi skulle äntligen få åka hem! Men tyvärr var vi ju tvungna att ta oss till hotellet där bussen skulle gå ifrån, men vi hann inte ens titta på hotellet innan vi satt på bussen därifrån, vilket var SÅ skönt! 
Men jag måste berätta att vi tidigt på morgonen fick hjälpa en norsk mamma som hade en 20 årig dotter som inte kommit hem under natten och dom skulle åka hem samma dag. Vi fick försöka hjälpa henne att kommunicera med dom i receptionen för hon kunde inte engelska. Vi kunde inte hjälpa henne fullt ut för vi var tvungna att åka själva, så har ingen aning ifall hon kom tillbaka.

Jag har aldrig njutit av Sverige så mycket som jag gjorde när jag kom hem och det var 14 grader i luften, helt underbart!




Så då vet ni på ett ungefär allt som hände oss nere på Rhodos! Och måste tillägga att jag inte berättade allt som hände sista dagen.


Kommentarer
Postat av: Carl

Aldrig kliva i i främmande bilar,aldrig,aldrig,ej heller supa sig störtfull/ förr fanns bara fullgubbar, nu finns alla sorter:terrorister,självmordsbombmördae. galningar,idioter,... aldrig kliva in i testoronmän från Grekland.. ej heller någon .. från övriga Testoron världen... (Män)aldrig.. För övrigt så har vi nu i sverige BJÄSTA SKANDALEN, Ku Kux Klan grupper på Facebook, 100.000 som vill mörda påstådda pedofiler,hänga dom högt,skära Ku... av dom,vart är vi i Sverige på väg?? ur led är Gamla trygga Sverige..

2010-03-29 @ 11:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0