Ny kamera?

Jag måste erkänna att jag är ibland praktexemplet på uttrycket "Mycket snack men lite verkstad".. Men jag har faktiskt extremt stora funderingar på att köpa en systemkamera. Mina argument till detta är följande:

1. Min mobil är överfull med bilder

2. Jag använder inte kameran jag har, för att bilderna blir så fruktansvärt dåliga enligt mig, inte ens den snyggaste ser bra med min kamera...

3. När vi haft fester hemma hos mig så är det jag som fått stå för bilderna, som då alla klagar på sen, även jag..

4. Jag är less på att behöva varje gång jag tagit en bild behöva gå in på något fotoprogram för att ändra på alla bilder!

5. Jag gillar att ta bilder, så varför ska jag då inte jag skaffa mig en bra kamera?


Jag funderar starkt på en Canon EOS 1000D, anledningen att jag inte väljer då en billigare variant som Nikon D3000 som säkerligen är lika bra är för att mammas kille har en äldre modell av Canon EOS och han har andra bättre objektiv som jag då kan låna utav honom. (ska då tillägga att det var hans idé)




Här har vi en Canon EOS 1000D



En sån här är det jag har just nu. Den är jättebra att ha som "slit och släng"-kamera, alltså som man kan ta med sig om man ska ut och festa. Men det är ju inget som man kan ta riktigt fina bilder med tycker jag. Jag och min kompis som jag bor med är ju riktiga linslöss också, så vi gillar ju att stå framför kameran men båda blir ju besvikna när bilderna blir mindre bra!


Så mitt mål är att i slutet av den här månaden äga en systemkamera! Så jag kan ta fina sommarbilder :D

Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Canon EOS är bäst :)



Drog igång "Veckans Blogg" nu då jag av personliga skäl inte orkar blogga så mycket just idag. Anmäl dig gärna ♥

2010-05-15 @ 16:42:17
URL: http://caroflina.se
Postat av: Emmelist

jo tack det är fint! taggar inför fest ikväll ;) gör du ikväll?

2010-05-15 @ 16:51:04
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: simone

Du kan köpa den bästa didigtalkameran som finns på marknaden annars, en canon s90 powershot :D

2010-05-15 @ 17:09:19
URL: http://fattybom.se
Postat av: Elvira Eriksson

Jag har en canon 400d, funkar utmärkt:)

2010-05-15 @ 17:10:56
URL: http://elviraes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0