Avundsjuka...

Det här låter lite knäppt men jag är avundsjuk på min 6 åriga lillebror som nyligen börjat skolan. Är självklart avundsjuk på alla andra barn/ungdomar som fortfarande har chans att ta del av skolan! Så nu säger jag till alla som går i skolan, gå inte nu och enbart längta till studenten ta vara på tiden du har i skolan och njut, för det blir inte så mycket roligare sen, antingen så jobbar man, är arbetslös eller läser på universitet/högskola(då får man visserligen högre studiebidrag men måste på samma gång leva på egna ben och kan inte slösa på samma sätt).
Många har tankar som att nu ska jag resa ett år eller två och sen ta tag i livet, det är bara ett få tal som får chansen till det och det är dom som har föräldrar som betalar eller dom som sparat en massa pengar, ingenting är gratis och verkligen inte resor! Så om man ska resa ska man nog vara beredd på att man får jobba där nere också isf.

Så nu har jag fått skaka av mig lite... Ska snart in till Uppsala och planera resan till Grekland med Ebba :) 9 dagar kvar nu! Hahah det där lät ju lite wierd, men jag har faktiskt jobbat ihop pengar till att kunna åka på solsemester i 2veckor ;)

//Ciao so long

Kommentarer
Postat av: Ullis

Så sant så sant. Skoltiden var verkligen den bästa tiden, i och för sig har skoltiden tagit upp nästan hela livet men ändå :)

2009-08-20 @ 11:24:39
URL: http://bajjamaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja precis man slitet som ett djur för att kunna ha råd med lyxigheter! och man mår så bra sen efteråt, stoltheten är på topp

2009-08-23 @ 14:18:54
Postat av: moa

Jag har lite halvt ångest över att vi har slutat skolan. Hade jag fått chansen att gå om gymnasiumet så hade jag pluggat väldigt mycket mer, för då hade jag säkert haft toppbetyg. Hmm men nu är det som det är. Skolan var underbar förövrigt, haha speciellt 9:an, det är ett år som jag endå allting kommer komma ihåg, vi hade sådan bra sammanhållning, och spelade typ bara brännboll, hade vattenkrig och spelade kort hela tiden. Det var tider det :P <3

2009-08-23 @ 21:58:57
URL: http://moagw.blogg.se/
Postat av: Carl

Så talar en vis dam!!! Ugg!! Ugg!! lite tårögd.. så mycket visdom ryms i dig...

2010-03-29 @ 10:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0