Besvikelsen är enorm...

Idag gick jag till Eriksdalsgården för att prata med chefen där och höra ifall hon hade någon tjänst att erbjuda vilket hon inte hade, förstår inte varför hon ens frågade Ebba om mig då, hon borde väl fattat att jag inte var intresserad av ytterligare en timvikarietjänst... Så där blev det inget.

Sen när jag var på väg till Arbetsförmedlingen där jag skulle träffa Ullis och Ellen så möter jag min kompis från jobbet och typ det första jag får höra där var något i stil med att han förstod att jag skulle bli ledsen och besviken, jag börjar såklart på en gång fundera vad det nu är som har hänt. Men så säger han att han har fått en tjänst, vilket jag i första hand inte blev ett dugg besviken på för han har jobbat längre än vad jag har i Knutby hemtjänst och jobbat mycket mer på Björkgården än jag men att han hade fått en 60% tjänst i Almunge hemtjänst där han inte ens gått intro gjorde mig inte lite arg! Jag är såklart jätteglad för hans skull men tycker att det är riktigt lågt av min chef att jag inte kan få tjänsten i Almunge där jag jobbat hela våren och sommaren! Men nejnej eftersom att Almunge och Knutby nu ska samarbeta så är det samma, så även fast han aldrig åkt i Almunge så får han tjänsten före mig bara för att han stått i vikarielistan längre än jag. Men så är det tydligen nu förtiden, livet är bra orättvist, man borde jobba på något privat istället...

Menmen efter det så ägnade jag tiden åt att vandra runt i stan med Ellen och Ullis, det var trevligt, vi åt lite jag och Ullis på McD och Ellen skulle såklart vara lite nyttigare och välja ett café och äta macka med massa nyttigheter på ;p

Nu sitter jag och väntar på att Miami Vice ska börja på någon kanal kommer inte ihåg vilken, det lär visa sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0