Big city life

Igår gjorde jag och Hanna Stockholm :) eller vi försökte i alla fall haha, vi bestämde oss för att göra ett nytt försök en fredag eller lördag senare i höst när ingen av oss har något annat speciellt dagen efter.
Vi tog bussen från Gribbylund till Danderyd klockan 21 någonting, sen vidare med tunnelbanan från Danderyd till Slussen. Väl inne i stan så satt vi oss på en uteservering som hette Snaps, den var ganska stor och trevlig, man kunde prata med varandra utan att man behövde skrika, vilket var behagligt. När vi hade suttit där en stund så bestämde vi oss för att utforska vilka uteställen som verkade mest hippa, tyvärr så slutade det med att vi kom till ett uteställe på Östermalm som hette Solidaritet när vi kom dit strax innan tolv så var det vi, fem killar till och två tjejer, vi ba okej vi slapp i alla fall betala inträde, men vart fan är alla människor? Vi satt där i drygt en timme sen gav vi upp, vi insåg att det inte skulle bli så mycket roligare och båda var ganska trötta. Hanna flyttade nämligen tillbaka till Uppsala idag och jag tog bilen till Täby så ingen av oss var jättetaggade på att släppa loss helt.



Hanna gör sig i ordning, blev en väldigt snygg vinkel det där haha



Och så här blidde resultatet :)



Så här såg jag ut



Hanna på Snaps



Här vare skum. Precis innan såg vi snyyyggaste vakten vid slottet! Militär förstås ;)



Helt plötsligt någonstans i Stockholm så säger Hanna "Från den där kiosken smackade jag melonglass första gången..." kioskägarna borde vara stolta ;)



Vi gick till Odenplan där bussen till Danderyd gick, det tog drygt 20min och jag hade redan lite ont i fötterna efter att vi vandrat mellan olika uteställen. Därför tar man med sig ett par enkla reservskor ;D



På det här creepystället gick min morfar i skolan



Sista bra bilden jag hade, ett reklamblad på fyra hjul, snacka om att vara sponsrad...

Kanske kommer fler bilder, Hanna tog några också, träffar henne imorgon igen då vi ska ha kräftskiva här hemma :) kommer bli trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0