På utflykt i Uppsalas utkanter! (6/8-09)

Idag var jag ledig och tog tillfället till akt att åka in till Uppsala med mor och syskonen :) Uträttade lite ärenden, några var bland annat inför Grekland-resan!

Dagen började med att jag vaknade jättepigg typ halv åtta (7.30), gick upp och fixade frukost medan alla andra låg och sussade, utom Nisse som tagit motorcykeln till jobbet runt halv sju. Det blev såklart min vanliga frukost jag aldrig kan sluta prata om haha, det är i stort sett det jag längtar efter när jag går och lägger mig om kvällarna, frukosten ♥
När jag gjort mig i ordning klart och så vidare vid sådär halv tio tiden så hade dom andra klivit upp och börjat påbörja frukosten. Då satt jag mig ute i solen i våran badembademstol och stekte lite och läste, har snart läst ut min bok! Är minst sagt väldigt imponerad att det gick så fort för mig även fast det inte var en Wallanderbok! Så nu får vi se om jag börjar läsa Harry Potter-böckerna eller börjar läsa Fjortonde bruden och dom böckerna. Fick den triologin av Hanna i julklapp för väldigt många år sen så kanske borde börjar läsa dom snart, har läst Fjortonde bruden en gång i alla fall, så nu kvar står bara dom två andra.

Menmen efter att ha skakat sängkläder och allt var det nu var så ställde jag mig och stekte plättar efter ett jäkla tjatande från Eriks sida, jag ville egentligen göra tjockpannkaka... Men han fick som han ville om han lovade att inte gnälla eller göra en sur min på hela dagen, ni ska inte tro att han klarade det... Så nu får han inte dom restrerande plättarna som blev kvar till lunch imorgon mohaha.

Vid 13-tiden kom vi iväg in till stan. Vi började med Rusta där jag på en gång hittade en resväska som passade mig som handen i handsken, den var lila och i tyg, vill inte ha någon svart eller grön plastväska för typ 1200 :P den här var lika stor och kostade så lite som 499 :O det är råbilligt för en resväska! För dom som vill veta så köpte jag vingar (bindor) där också haha, mycket billigare än på andra ställen ;)
Efter det gick vi till apoteket för jag var tvungen att införskaffa lite vitamintabletter jag inte haft på typ en månad nu. Vet inte om jag känner någon speciell skillnad eller så är det därför jag varit så grymt trött hela tiden, alltså vitaminbrist...
Coop stod på tur, där köpte jag bodylotion och solskyddsfaktor, mamma köpte också massa grejer där men den som har intresset att veta vad det var får fråga :P
Ikea fick bli vårat fikastopp. Alltså jag älskar nya Ikea det är seriöst helt perfekt, kan nog inte bli bättre :D det märks inte om det är extremt mycket människor där, sen finns det jätte många platser man kan sitta och fika på, med fin utsikt över parkeringen haha. Erik hade full koll på våran bil från där vi satt ;) det var nog bra för annars hade vi nog fortfarande letat efter bilen :P
Där köpte jag förresten två krokar också! Som jag ska ha bakom dörren, där jag ska kunna hänga mina byxor och koftor, dom tar sån stor plats på ställningen bredvid tv-n...
Gränby next! Där fick jag väl inte så mycket gjort men kom i alla fall hem med en kalender därifrån! Fast man blev nästan lite lurad där, eller snarare man blev lurad! Jag köpte en kalender på Akademibokhandeln, sen när vi gick in på Ica hittade mamma en precis likadan för 30spänn mindre! Det är ju ändå ganska mycket pengar för samma sak liksom, var absolut ingenting som skillde dom åt :S så tack mamma för att du upptäckte det!

Klockan hann bli 18 innan vi kom iväg hemåt igen. Men man har gjort av med lite pengar idag i alla fall, men det var pengar jag planerat att slösa vilket var tur, annars brukar det bli tvärtom väldigt ofta tyvärr.. 



Resväska från Rusta, vitamax Apoteket, LdB Coop luktade helt fantastiskt! Solskyddsfaktor Hawaiian Tropic spf10 Coop och Kalendern för 09-10 Ica.

Men nu ska jag gå och göra te eller något med honung i, blev väldigt sugen på det!
Jobbar imorgon 12-20, tänkte cykla! Sammanlagt 1,8mil ;)

//Ciao so long


Kommentarer
Postat av: snubban, din vän

jag har å köpt kalender men dock på akademibokhandeln. måste ju planera livet liksom

2009-08-06 @ 21:17:03
Postat av: Anna

åh vet du vart ni ska än??

jag har en bauta stor hård ROSA resväska :) eller nej, jag har TVÅ :O

2009-08-07 @ 07:57:50
URL: http://annaofgrebo.blogg.se/
Postat av: Ullis

Vilken fin väska det blev :D

jag längtar också efter frukosten varje kväll jag lägger mig, ska lägga upp en bild på min frukost sen :)

2009-08-07 @ 21:22:33
URL: http://bajjamaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0