En hel dag fullspäckad av jul! :D

Måste börja med att jag hatar den här sidan! Jag skrev nyss ett lååångt inlägg som jag sen sparade i utkastet men som tydligen inte sparades för jag loggades ut! Jävla skit säger jag bara!



Den 12/12 blev en dag full med jul för mig och mamma! Vi åkte in till stan direkt efter att vi ätit frukost och gjort oss i ordning. Det tog dock ett tag innan vi verkligen kom iväg. När vi första passerade brevlådorna kom jag på att jag glömt mobilen, vara utan mobil en hel dag finns liksom inte i min värld, okej låter lite fånigt men det är ju ett beroende... Men nästa försök då kom vi ända till Almungeskola i alla fall, då kom jag på att vi glömt häftet med kuponger med rabatter på t ex McDonalds hemma, man tjänar runt 50-60spänn på en såndä kupong om man äter två stycken så vi vände och åkte hem igen för att hämta häftet. Men sen kom vi äntligen iväg!
Vi hade tur när vi kom in till stan, man kunde inte tro att det skulle finnas parkeringsplatser en helg i mitten av December men jorå det fanns en som passade vår bil perfekt!

Väl inne i stan så hann vi med både julshopping och lunch på McDonalds. Jag lyckades skrapa ihop julklappar till Erik, Lukas, Hanna, morfar, Nisse och halvt till mormor, är lite stolt över mig själv. Har nu kanske en julklapp kvar!
Någonting jag inte förstår är varför dom bara har en liten McDonalds inne i Uppsala. Den var större för ganska många år sen man minskade ner den strax innan dom byggde en till större i S:t Per gallerian som dom sen något år senare la ner igen pga för hög lokalhyra, men dom byggde aldrig ut den lilla igen! Hur tror dom att en massa människor ska få plats under en julrush i en sån liten lokal? Folk väljer ju kanske inte heller att gå till något lyxigare alternativ nu vid jul, folk brukar ju sällan ha mycket pengar över.
Jag och mamma gjorde i alla fall som jag och Ullis brukar göra, ta med oss maten och sätta oss på den övre delen i Forum :D går bra det med! Där får man äta ostört och utan stress :)



Söta mamma :D



Och jag, det satt bra med McD-food ;)

Vi fortsatte sedan våran vandring efter julklappar men vid slutspurten så var mamma tvungen att gå iväg på några ärenden själv, undra vilka hemligheter hon hade för sig då? :D Jag gick då och hade lite allmänt tråkigt, jag har kommit in i en period då jag gärna köper något till mig själv men hittar aldrig det jag söker för jag kan inte sätta fingret på vad det är! Lite små irriterande faktiskt, men ekonomiskt ;)
När jag och mamma mötes upp sen igen så gick vi in på Cervera där resten av Uppsalas befolkning var! Bara för att dom la ner Duka så måste ju alla Duka-fans gå till Cervera och då blir det kaos. Okej jag måste medge att dom hade bra ordning där inne ändå..
Men när vi stått i kö där i cirkus max 5 minuter så säger jag hur mycket klockan är och vi inser att vi verkligen inte har tid att stå där uten måste snabbt springa ner till bilen, lämna våra påsar sen springa till BION :D Jag och mamma gick på bio ensamma för första gången på typ jättelänge sen, kan inte minnas när vi sist gjorde det. Vi såg den älskade Disneys En Julsaga (3D), helt underbar film. Älskar den där storyn så sjukt mycket, dom borde spela den som tradition varje år på tv-n på julaftonsmorgon. För några år sedan då spelade dom Mupparnas jul på julaftonsmorgon, det är Mupparnas tolkning av Dickens En julsaga, så fin :D Men den här varianten var nästan lite läskigare än dom andra, vet inte om det var för att det var 3D men läskig var den ibland ;)
Så sevärd och jag ger den självklart en 5a :D



När filmen var slut så begav vi oss för att plocka upp Hanna hemma hos sig för att sedan fortsätta hem till oss. Väl hemma så blev det mycket pyssel och knåp!
Vi började med att bygga vårat årliga pepparkakshus, det blev ovanligt fint i år även fast Nisse var tvungen att laga några väggar med tandpetare haha. Kristyr är väldigt mumsmums måste jag tillägga ;)
Vi fortsatte sedan med våra marsipanfigurer som också har blivit som en tradition. En del av figurerna får även en plats på brickan där pepparkakshuset står :) jag hade ett bra år i år gällande marsipanfigurerna i alla fall! Gjorde sex fina figurer som jag var mycket nöjd med :D förra året var jag ju bara mest pervers om jag inte minns fel! Har väl kanske vuxit upp lite nu ;) men bara lite mohaha



Resultatet! Det är en blandning av konstverk gjorda av mig, mamma, Hanna och Erik :)

Som avslut på den där dagen som höll på bra länge så drack vi starkvinsglögg! Mycket gott och ett bra avslut för att sedan gå och sussa gott i sängen :)

En helt underbar dag! Tack bästaste mamma <3




Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack själv gullunge! <3

2009-12-14 @ 11:42:44
Postat av: Anonym

Åh vad mysigt det lät! Visst är den där filmen helt underbar? :)



Vad långt och fint hår du har fått förresten!

2009-12-15 @ 20:42:27
URL: http://moagw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0