En riktigt god morgon!

Idag vaknade jag med en helt underbar känsla i magen! Jag känner för att jobba idag konstigt nog, men när jag tänkte på att åka runt när det börjar bli mörkt och hälsa på alla ute i skogen så kändes det bra :) Ska bli skönt att äntligen få jobba när man vill det igen, det var länge sen jag kände så här nämligen!

Sen är det snart jul! Snart börjar mamma baka så det luktar ljuvligt i hela huset och på måndag ska jag och Sofie dra till Stockholm och gå på julmarknad! Ska då också införskaffa några till julklappar som jag ska kämpa järnet att slå in finfint :D



Och sist men inte minst så var min första tanke imorse vad jag verkligen vill med mitt liv. Kommer säkerligen inte bli av men det är en stooor dröm. Skulle vilja köpa en lägenhet inne i stan nära någon skola som jag vill plugga på och skaffa hund! Jag har länge funderat på ifall jag ska skaffa hund direkt efter gymnasiet men då har massa hinder bara uppstått som jobb, typ hela tiden och bostad. Kan inte skaffa hund så länge jag bor hemma pga att mamma är allergisk :( annars skulle jag lätt försöka övertala folket här hemma om att få skaffa en valp!
Känner just nu att jag skulle kunna tänka mig att anpassa mig ett liv efter ett hundliv, men det är svårt, vad kan man göra egentligen när man har hund? Man vill ju inte så gärna lämna den hemma flera timmar, så då måste man bo nära så att man lätt kan gå ut med den på rasterna.
Aja vi får se vad som händer här framöver :)



Det blir i såna fall antingen en Shiba eller ...



... en brun, ljus eller svart labrodor Retriever (bilderna är plockade från google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0