Lucia!

Jag är alltid så sen på att uppdatera mina dagar, men igår var det Lucia i alla fall :D Gu så mysigt det är på Lucia. Dock så kan jag inte smälta att jag aldrig fått chansen att kanske vara Lucia någon gång, det skulle vara så kul! När jag gick på Solenskolan i Härnösand så var man Lucia i 5an, men jag flyttade ju till Uppsala när jag skulle börja 4an, men som tur var tyckte jag så var det femmorna även där som fick vara Lucia. Men när jag äntligen började 5an så fick dom för sig att ändra på det där så att 1orna tror jag eller 3orna som skulle Lussa istället, jag blev arg men tänkte att i 9an så kanske jag får chansen.
När man äntligen började 9an så hade dom lagt våran prao lagom till Lucia så inte nog med att dom fick ändra just det året så att 6orna fick Lussa istället så missade jag hela Luciafirandet! Och när jag gick på Lundellska så hade dom inte ens ett Luciatåg, eller jo ett år så gick tydligen några lärare Lussetåg, men det var typ när jag gick i trean och knappt hade några lektioner den dagen, man går ju inte gärna till skolan för att chansa att det här året borde dom ha lussetåg när dom inte haft det något annat år.

Så jag har enbart haft otur gällande Lucia! Men som tur är så har jag och min familj en jättemysig Luciatradition hemma tidigt som tusan på morgonen när första Luciasändningen på ettan är. Mamma kliver upp först fixar med Lussebullar, klenäter, pepparkakor (som nu för tiden har blivit pepparkaksgubbarna från Landings) och te, klockan strax innan sju så väcker hon resten av familjen, sen sitter vi halvsovande och fikar framför tv-n, lite små jobbigt men så grymt mysigt :D



(Googlad bild)

Årets Lucia på dagen blev mesta dels för mig att springa på stan med helt fel skor, hade så sjukt ont under fötterna till slut så jag trodde seriöst inte att jag skulle komma hem. Anledningen att jag tog fel skor var för jag trodde jag bara skulle fika/äta lunch med Ebba, då går man ju ingenting typ men hon fick något annat mellan så kunde inte träffas någon längre stund så det blev att knalla runt i stan och fixa sista julklapparna.

På kvällen slog jag in några julklappar, hjälpte mamma med knäcken och sist men inte minst så kollade jag, mamma och Nisse på en Wallander film som vi hyrt på Lovefilm.se, världens bästa sajt för filmälskare som jag kan jag säga. Rekommenderar starkt. Om man hyr mycket film så tjänar man jättemycket på att vara med där.



Vi såg Wallander, Kuriren. Om man gillar Wallander-filmerna så är den här sevärd


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju anmäla dig till Uppsala Lucia! Jag skulle vilja göra det om man inte var tvungen att kunna sjunga bra.. och du kan ju sjunga! perfekt alltså :)

2009-12-16 @ 18:44:39
URL: http://bajjamaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0