Tomtar och Troll

Idag såg jag, mamma och Erik på en film vi trodde skulle vara bra som heter Tomtar och Troll. Det är en svenskfilm, det kändes som att dom glömde manuset hemma och fick improvisera istället :s jättekonstigt! Man får träffa en råklumpig kråka, en schizofren igelkott, ett efterblivet troll och en tutt-lisa till tomtemor. Filmen var dessutom bara 65 minuter lång, är alltså varken en kortfilm eller långfilm, vet inte vad jag ska kalla det.
Vi trodde i alla fall att det skulle vara lite jul i filmen men där hade vi så fel som det kunde bli. Men på något sätt borde man se den bara för att få ha lite roligt över hur misslyckad den är, jag rekommenderar en scen i mitten av filmen där schizofren igelgotten jagar klumpiga kråkan och den halvt skumma tomtesonen som är 75 år!

Den här filmen fick såklart bara en etta av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0