Va händer egentligen :o

Känns som att alla kändisar faller av pinnen för snabbt nu! Brittany Murphy, en känd, snygg och bra skådespelerska har lämnat oss. Jag som tänkte skriva ett glatt inlägg innan sängdax men det känns liksom inte som några vidare bra tillfälle...



R.I.P



Jag har starka planer på att skaffa mig en lite vovve, mest troligen Labbe. Frestelsen är för stor och jag känner att vad jag än gör så kommer jag aldrig vara lycklig utan en hund i min tillvaro. Så vad är det då för meningen att skynda på med allt när jag ändå inte kommer nöja mig mer det förens jag fått skaffa mig en egen hund.
Men det är ett stort val...för stort! Jag är fullt medveten om att man blir vääldigt bunden med hund, lika som barn. Många skaffar hund för att det ska se bra ut, men vad händer sen? Hunden behöver stimulans, vilket innebär mycket uppmärksamhet och motion, okej om jag hade valt att vilja ha en chiuaua så kanske motionen inte hade spelat den största rollen, men en hund vare sig den är liten eller enorm kräver den mycket tid och energi. Men jag känner och har känt ett tag att jag kan tänka mig att leva så.
Men kruxet är att jag har massor av andra drömmar med mitt liv, jag skulle jättegärna vilja flytta utomlands tillexempel, det går inte för sig om man har en hund, fast vid närmare eftertanke så skulle det vara roligare med en hund ;) Sen vill jag plugga och jobba en massa, visst såklart man kan ha hund då, men med min stressmage hur går det ihop?
Jag ska sova på saken tror jag...tänker inte skaffa den imorgonbitti i alla fall ;) Sen vore det så underbart skönt för en hund att kunna få springa lös med öronenfladdrande i vinden här ute på landet hos mamsen :D

Kommentarer
Postat av: Ullis

JA hon var snygg och bra! Sorgligt :(

2009-12-21 @ 14:49:47
URL: http://bajjamaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0