Vi hade otur med vädret-igen!

Man är minst sagt helt off från civilisationen, men man är aldrig lika uppdaterad angående omvärlden som när man är på Lappön!



Detta ägnade jag mesta tiden åt... plus en kortlek eller två ♣
_______

Hanna:-"Mors lilla Olle i skogen gick, lyfte på benet och släppte en klick, klicken var brun och Olle blev glad för att han trodde det var Marabouchoklad"

Hanna:-"Åhåhåhåhååå det är bajsitime, bajsibajsi bajsitime..." (Dancytime) Mamma blev tydligen avundsjuk för att hon inte kunde ha lika roligt åt det där som jag och Hanna, man vi vet i alla fall vilken låt hon gjorde om och att hon inte satt på dass samtidigt...
_______

Kommer inte skriva så mycket om visiten på Lappön, för det hände i stort sett ingenting utöver det vanliga. Sååå jag kommer spamma upp massa bilder istället och skriva lite utifrån dom. :)



Det va minsann en chock att komma in i köket och upptäcka det här oidentifierbara på bordet! Det hade tydligen regnat in genom taket, vi fruktade först att någon gått och dött på vinden och låg nu och ruttnade haha



Erik fick tyvärr inget tillfälle att inviga sitt cyklop, det regnade eller blåste typ varje dag...



Jag och Hanna fick inta vinden som sovhörna. Jag har iofs alltid sovit där uppe men nu har Hanna och mamma switchat sovplats... Men jag älskar det där loftet så jag stannar mer än gärna kvar där :)



Detta är väl anledningen, huset är 200år men loftet där jag sover byggdes runt 1940, så det är inte riktigt så pass gammalt! Ska tillägga att den här bilden är tagen ovanför min morfars säng där Nisse nu för tiden sover, hahaha myysigt ha?



Vår gamla tekanna byttes ut till en liknande men som rymde säkert en kopp till :) När jag blir gammal ska jag ha en sån här keramikkanna!



Det är närmare omöjligt att vara fräsch på Lappön, spelar ingen roll hur mycket man tvättar och skrubbar sig, dom ploppar upp ändå, tror ni förstår vilka jag menar...



Jag och Hanna kastade pil...




Och Hanna den muppen tog rekordet för det här året med 49 poäng, jag var ganska nära många gånger men slog det aldrig! *Arrrgh*



Hihihi, Lukas linslus



Någon hade haft kul med ett stor bygge vid badviken



Badviken är en av dom få platser man har någon täckning på, förutom att man tydligen kan prata i telefon och höra vad den andra säger, inne i huset med Nisses nya mobil...Han ska alltid vara värst! :o



Fräschmamma no.1 ;) (det är en skumbanan hon tuggar på om ni inte ser det)



En dag bara hällde det ner!



Men solen sken under hela 3 timmar en eftermiddag!



Mina heta brillor fick såklart vara med på en närbild :p



"I believe I can fly, I believe I can touch the sky..."



Det var ruggigt i stugan så full mundering var det som gällde


Det var bilderna jag tänkte bjuda på den här gången!

//Ciao so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0