Döende tanter och fulla ungdomar (21/6-09)

För er som inte redan visste det så jobbar jag inom hemtjänsten och idag likt som i fredags (midsommarafton) jobbade jag delad tur = börja jobba 7 och sluta 22, med ett mellanrum på 4 timmar där mellan. Riktigt mördarpass om jag får yttra mig.

Det är faktiskt ett väldigt roligt yrke fast inget jag vill fastna i och bli som alla andra ordinarie som jobbat tok för länge :P men det har sina nakdelar eftersom det är människor som börjar nå sitt slut som man jobbar med så händer det ju att en del patienter går bort utan att åka in på ett hem innan. Det jag vill komma är att jag tror tyvärr att min favorittant kommer att bli en sån kruttant , alltså en sån som klarar sig själv tills det slocknar :( vilket egentligen är riktigt bra, så vill jag dö i alla fall! Men i alla fall vad förväntar man sig av en tant på runt 95 bast och som bor helt själv i ett jättestort hus som det dessutom spökar i!

Det är inte det enda man hinner snappa upp under arbetsdagen, jag vet inte hur många ungdomar jag såg idag som var något på lyset! En SÖNDAG! Visst det är sommar och som Markoolio säger "lite lullig var dag..." men liksom snälla midsommar var fredag och lördag, ska man inte ta det lugnt söndag då så att man inte lessnar innan sommaren är slut?...

Så det var väl typ vad jag lärt mig idag :) krockade med en vägg idag också förresten det får jag inte glömma! Men jag kan faktiskt skylla på att jag kört en Toyota Prius hela helgen så ska jag helt plötsligt köra en Toyota rav4 sista turen! Den är ju liiite större :P
Eller så kan jag ju alltid säga: Väggen var inte där när jag kom!





Toyota Prius! Hybrid-bil och automat! Lyx i högnivå, yeaa...



Toyota rav4! Nice komfort, men gud så opraktisk och klumpig...



Och så får jag såklart inte glömma att säga att våra bilar är vita och utsmyckade med denna loga exakt överallt,
DET GÅR INTE ATT MISSA OSS! ;)

// Ciao so long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0