Inte min dag... (8/6-09)

Klockan är massor och jag somnar typ vilken sekund som helst känner jag... MEN jag måste bara berätta om min något oturs drabbade eftermiddag!

Jag och min mostra Hanna skulle agera b-modeller (som resten av Sveriges befolkning) på The Studio i Stockholm idag runt 16-tiden. I alla fall jag tar bilen in till stan för att spara lite tid, men redan då är jag sen, så jag som är hungrig som en varg får fixa ihop något korvbröd innehållande hamburgekött och potatissallad som jag sedan skulle äta i bilen. Det blev minst sagt kladdigt!
Väl inne i stan hade jag väl turen med mig, fanns EN plats kvar på pendlarparkering vid Business park, men jag kan ju inte ha tur hela tiden så jag får sitta och vänta där i 40min på att bussen ska komma som jag inte ens kommer med! Det kostar 105 spänn att åka bussjäveln (899) om man ska betala kontant, vilket jag SJÄLVKLART vägrar göra. Så efter många om och men så bestämmer jag mig för att åka in till stan och ta tåget istället.
Fick sitta och vänta på 809 som skulle ta mig in till stan i sisodär 25-30min, då jag dessutom kom på att jag glömt den viktigaste detaljen hemma, studentmössan... Jag blev dock väldigt glad när jag på bussen sen märkte att jag fortfarande kunde åka på skolbusskortet! :D Så alla ni lantisar som inte visste det redan MAN KAN ÅKA MED SKOLBUSSKORTET ÄNDA FRAM TILL 11 JUNI!!!
När jag sen för första gången skulle köpa tågbiljett i en såndär blåautomat ute på perrongen så fattar jag ingenting, tror det var för enkelt för att min hjärna skulle förstå någonting av det som stod där. Jag lyckas i alla fall köpa en vuxenbiljett för 72:- istället för en ungdomsbiljett som jag fortfarande kan åka på för 67:-, fem kronor är mycket pengar för någon som nyss tagit studenten!
När jag anländer till Stockholm är Hannas buss sen så vi får halvspringa till Kungsgatan 2 som låg på andra sidan av gatan som bestod av 80 husnummer...
Så för att ge er lite tidsperspektiv över min dag så långt så höll det här på mellan 12.30-16.15
 
Så nu tror jag att jag fått med det värsta, hur det gick inne på The Studio och hur resultaten blev får ni se imorron! Min hjärna orkar inte göra det just nu.

// ciao so long


Kommentarer
Postat av: Snubban baby

hahahaha jag är väl den gförsta som komenterar men de är väl för att du å ja har inga vänner;) haha. DE låter som en typisk sara otursdag. Men oturen vänder ju alltid (miss posetiv här)och man får värsta turen itsället!!!!

2009-06-09 @ 14:42:36
Postat av: Carl

Det är något humant,fint i dig, retade dig inte på 12 åriga barn,du var ju själv där nyss? Var glad att det finns öppenhet,lekfullhet,spontanitet som när fågelungar kvittrar om våren,njut av livet, retade dig inte på tonåringar mer,please, var tacksam att du finns,kan gå,stå,se,höra,känna,lukta,smaka cykla? du duger bra utan smink, lev livet i vardagen, låt tråkigheten komma,den är inte farlig,lycka till med polis högskolan, tänk på att Alvedon skadar levern,alko borde inte finnas,leken,leken,leken hoppa hage,kasta bollar mot en husvägg,röd,blå,gul,grön, springa barfota till sjöarna, med skrattiga,"busiga" kamrater, man stelnar fort efter 20,please bli aldrig en stel,vuxen,zombi.... lev ut ditt barn inom dig utan alko... undvik bilkörning så mycket du kan..bilen är värre än krig....tänk bakåt dina förfäder i Härnösand.. på hölass sommartid.. mjölkbryggor att sitta vid, ur led är tiden,ur led är den stressiga nutidsmänniskan...hopp finns... du unga varelse i Rymdåldern!!!

2010-03-29 @ 10:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0