Australia

Igår såg jag och mamma klart på Australia med Nicole Kidman och Hugh Jackman som huvudpersoner. Den utspelar sig i Australien i början av andra världskriget, Nicole som spelar en aristokratkvinna ärver sin mans ranch. Genom filmen får man följa henne när hon måste rädda sina boskap som hon får hjälp av Hugh som spelar den snygga boskapsdrivaren och hur dom blir attackerade av Japanerna när dom anläder till Darwin.

Den här filmen gav jag en fyra, den är värd att se men inget jag sätter igång för att slö titta på. Filmen var konstigt gjorde tycker jag, man såg hela tiden att det spelades med kulisser, kanske var meningen? Men såg inte så verklighetstroget ut, som man kan tycka att en sån här film borde göra.
Men den var riktigt bra! En fin film.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0