Tre knep till vackert hår!

Jag har nu under en längre period testat vad man kan göra för att få det där fina glansiga håret utan kluvna toppar. Dom tre tipsen som jag kommer nämna här nere har jag testat och har gett bra resultat i mitt hår.

1. Tvätta inte håret för ofta. Börja först med att tvätta håret varannan dag sen vänta lite längre, i början kommer det garanterat kännas JÄTTEklibbigt och äckligt, men tålamod krävs för att lyckas med det mesta you know. Sen när ni börjat tvätta håret runt var tredje dag så kommer ni känna sådan skillnad, håret kommer inte kännas sådär äckligt dagen efter ni tvättat det. Ni med långt hår kommer inte kunna undvika att tvätta håret mindre än var tredje dag, det är inte så konstigt för luften är ju inte helt ren!
Att tvätta håret sliter jätte mycket på håret, håret blir uttorkat och hårbottnen bildar ännu mer fett.

2. Försök hitta frisyrer med erat hår utan att behöva använda plattång och/eller fön etc. Undantag är då luggen, det är längderna i håret som slits mest. Jag som har vågigt/självlockigt hår har kört på att försöka spara ut mitt hår så mycket som det går för det tynger då ner sig själv så att det får ett fint fall och inte bara strul och krull i topparna. Ni som har rakt hår men som plattar håret för att få den där glansen borde testa glansdroppar som dessutom ger ett skydd och reparerar håret.
Jag använder Goldwell Dualsenses Rich repair glansserum, det ger ett glans utan att det ser flottigt och skitigt ut. Det gör även så att håret inte blir så flygigt och statiskt.

3. Sist men inte minst, kör en hårinpackning 1-2ggr i veckan beroende på hur stort behov du har av det. Vissa måste ha det oftare för att göra håret lättare att reda ut. Jag själv försöker köra med inpackning 1 gång i veckan och det räcker gott och väl i mitt hår pga att jag tvättar håret så pass sällan (varannan eller var tredje dag) att det inte känns nödvändigt.
Jag använder Aussies hårinpackning, jag kan inte riktigt yttra mig om jag tycker om den eller inte, för jag har inte haft så många olika inpackningar så att jag kan jämföra, men håret blir lent och lätt att reda ut av det i alla fall.


Lycka till med håret nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0