Dagens clever!

Tänkte fortsätta lite på spåret som jag var inne på igår om att acceptera och respektera varandra. Det handlar ju inte enbart om att andra ska acceptera en själv man måste kunna respektera andra också. Man kan verkligen inte gilla och gå ihop med alla men man kan om man vill respektera varandra. Om man inte respekterar en person så kan man ju inte förvänta sig att den ska acceptera en. Det här inlägget tänker jag försöka nå ut till många som jobbar med människor. Jag jobbar inom hemvården och åker hem till olika personer, jag har dock den turen att ifall jag inte går ihop med någon så slipper jag självklart åka dit, men jag brukar försöka ge alla en chans, än så länge så finns det ingen som jag har så svårt med. Men det finns många fall som andra i min arbetsgrupp har svårt med andra, det finns ett som speciellt handlar om respekt, jag kan ibland tycka att det visas så lite respekt mot den vårdtagaren med tanke på att vi är så många och hon är helt själv. Det första jag tänker på när jag går in till en person är "den här personen betalar för att jag kommer och hjälper han/henne, så jag ska göra allt jag kan och hinner för att få den personen att må bra!"
Känns som att jag svamlar väldigt mycket, alltid så när jag börjar skriva om något så blandas mina spekulationer in i texten, haha.

Men om jag ska dra allt i någon slags sammanfattning, så det jag vill ha fram är att vill du bli accepterad respektera dina medmänniskor!

Kommentarer
Postat av: Carl

Stort!!! hurra!! hurra hurra!! för Sara alla dar... å sara.. kom ut i kväll.. med Mario scocco.. å sara..

2010-03-29 @ 13:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0