God Morgon <3

Jag vaknade perfekt tid idag och var helt utvilad! Så skönt! Eller först vaknade jag innan åtta men tyckte det var lite väl tidigt att kliva upp då så somnade om i typ en halv timme. Klev sedan upp och kliade mig lite i barret och gnugga mig i ansiktet, finns inge skönare än det precis efter att man vaknat :D

Gör min vanliga frukost, välling (fullkorn) med plommon och russin i, två leverpastejs mackor (mörktbröd) och ett glas med proviva skogsbär, dom flesta tycker det här låter äckligt men det är riktigt gott faktiskt! Om ni inte testat innan så är det värt ett försök i alla fall. Det är om inte annat väldigt nyttigt.
Vällingen innehåller mycket vitaminer och mineraler och eftersom man kör med fullkorn så får den magen att arbeta bättre. Russinen och plommonen har jag mest i för att min mage ska skärpa sig lite. Jag har haft ganska mycket problem med min mage förut och vill inte få dom problemen igen :)
Leverpastejen som jag har på mitt fullkornsbröd är späckad med järn och för att järnet ska tas upp så dricker jag proviva som både är snäll mot magen och så innehåller det vitaminer så att järnet tas upp bättre, det är vitamin C som gör det lättare för kroppen att ta upp järnet. Så ni som inte har magproblem drick apelsinjuice som nästan bara enbart innehåller c-vitamin! (När man äter blodpudding ska man dricka juice till, INTE mjölk! På tal om järnet.) 

Och för att fullgöra den här morgonen så sätter man sig framför tvn och kollar på Vakna! Med the voice :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0