Så var det fredag igen :)

Eftersom att det är fredag så tänkte jag komma med ett ypperligt tips, man vill ju gärna knapra på något när man sitter och myser framför tv-n en fredagkväll. Istället för att ta fram den där chipspåsen ta fram nötter! Det innehåller enkelonmättade fetter som skyddar mot hjärt- och kärlsjukdomar och stimulerar insulinkänsligheten.
Så för er som lider av diabetes typ 2(drabbas ofta äldre, vanligt runt 40) är nötter riktigt bra. Dom som har diabetes typ 2 har inte insulinproduktionen helt försvunnit, så nötterna ska då alltså stimulera produktionen av insulinet. Nu säger jag inte att det inte funkar för dom med diabetes typ 1(får man oftast i tonåren eller som barn), men där brukar insulinet oftast ha upphört.

Så mer nötter på fredagskvällarna! :D 

För er som försöker gå upp i vikt är nötter ett väldigt bra alternativ! Men då snackar vi inte bara fredagskvällar, utan försök ha det i mat eller kanske ta lite nötter till mellanmål. Jag vill jättegärna gå upp i vikt så jag tänker försöka äta ganska mycket nötter så kan jag meddela sen om jag märker någon skillnad.

Jag kommer komma med mer förslag om bra fetter någon annan dag, det här var bara en början! 



Ät och njut! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0