Sjömansfalu

Jag gjorde sjömansfalu här om dagen, det är gott, ej onyttigt och enkelt att tillaga :)

Du behöver:

5-8 potatisar

1 purjolök

1 buljongtärning (grönsak)

400g falukorv (en halv oftast)

3-5 Morötter

5-6dl vatten

1msk senap

1krm svartpeppar

Salta


Så här gör du:

Skiva korven i normal tjocka skivor, skala potatisen och morötterna och skiva även dom. Sist hackar du upp purjolöken i skivor (ej det grönaste, som i alla fall jag brukar klippa bort när jag handlar)

Koka upp vattnet

Smula ner buljongtärningen, häll i svartpepparn, senapen och rör om.

Lägg i potatisen och morötterna, koka upp i c:a 10minuter

Lägg i purjolöken, salta lite grann(bättre att salta mer efter) och rör om

Lägg korven uppe på och låt koka ytterligare 5 minuter under lock

Servera sedan med lite sallad, låt senapen, saltet och pepparn stå på bordet så man kan krydda lite extra om man vill. Detta rekommenderar jag att man dricker vatten till! :)



Jag har googlat bilden, tog aldrig någon bild på mitt resultat som såg 100ggr godare ut ;)


Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0