Sovit gott?

Känns som att jag har börjat få in en bra rutin här hemma :) jag vaknar utan att ställa klockan 8.00 varje morgon även fast jag har sovmorgon. Då hinner man med att äta frukost i luuugn och ro plus att man hinner med att göra massa saker innan jobbet kallar!

Det blir nog dagens tips faktiskt,, kanske,, kan hända att jag skriver något till tips senare!.. Men jag berättar i alla fall min tankegång och hur jag gör :)

När jag jobbar kväll, alltså börjar efter 12 någon gång eller är ledig så brukar jag försöka (funkar inte alla gång, men har funkat förut utan problem!) lägga mig senast 23, jag kanske går och lägger mig 22 och läser till jag känner mig sådär trött så att jag somnar utan att måste snurra 50 varv. Men när jag slutar 22 så brukar det kunna bli att man går och lägger sig strax efter 23 (man måste varva ner innan man lägger sig!)

Om man har svårt att bara vakna utav sig själv, alltså saknar den lilla inbyggda väckarklockan i huvudet, så ställ klockan på absolut senast halv nio och kliv upp då, sluta snooza!

Då har man fått minst 9-10 timmars sömn, nu sover alla helt olika men den här rutinen är perfekt för mig. Dock väldigt svår att hålla när man ibland slutar 22 och börjar 7 dagen efter, men det är ytterst sällan som tur är!



Idag ska jag försöka ta det lite lugnt innan jag börjar jobba halv fyra. Solen tittar fram så ska försöka ta mig en promenix och sen kanske bara plocka lite här hemma, ska dra till mamma efter jobbet 22. Jobbar 7-12 i Knutby imorgon!


Kommentarer
Postat av: designtopia

Hallå hallå (:

Har en nystartad blogg är jag erbjuder färdiga gratis designer och mycket mer spännande. som inredning osv. Kika gärna in och se fall du hittar något skoj :).

//http://designtopia.blogg.se

2010-02-24 @ 08:58:22
URL: http://designtopia.blogg.se/
Postat av: H a i d i s -

Godmorgon, sprider lite good karma nu på morgonen.. haha! Hoppas du får en bra dag :)

2010-02-24 @ 10:04:09
URL: http://www.haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0