***

Kom precis hem från gymmet, höll på i lite mer än en timme. Jag höjde på rätt mycket faktiskt! Nästa gången ska jag lägga på lite vikt vid rygglyften också så blir det kanoners!

Måste ju bara skryta om hur stark man är hahah, nu finns det säkert folk som tycker att det där är a peas of shit men för mig är det bra :D

Jag börjar med att värma upp 5 minuter, kondition tar jag för sig, vill ju inte ta ut sig innan man ens börjat! Jag brukar oftast värma upp med crossern, idag gjorde jag det i alla fall. När uppvärmningen är klar går jag till utfallen, jag kör med en hantel i vardera hand (2x7kg), 10 rep per ben sen 2 set.
Biceps kör jag vanligt med hantlar 8kg 10x2.
Triceps, vet jag inte vad det kallas den övningen som jag börjat köra men man står upp och drar liksom ner en stång med roterbara ändar? :s tror nog ni förstår vad jag menar, hoppas ja haha. Där kör jag i alla fall 10kg 10x2. (Jag skriver repetitionerna först seten sen, så ni vet.)
Idag stod jag 8minuter på stepmaskinen också, måste ju komma i bikiniunderdelen till sommaren! hihi
Axlar, har precis börjat med det, ser lite konstigt ut att träna allt förutom det. Visst man tränar nog mycket axlar samtidigt som man tränar annat, men har aldrig fokuserat på axlar tidigare. Kör en maskin när man håller armarna 90graders vinkel och trycker uppåt. 10kg 10x2.

Kommer bli lite små drygt att läsa det här ser jag haha.. får väl bjuda på någon bild också då ;D

Sen kör jag ryggdrag, ej maskin! Blev det idag men det var för att alla andra var upptagna, orkade inte vänta :P där kör jag 25kg 10x2.
Jag kör 10x2 på typ allt, vet inte riktigt varför, mamma är sjukgymnast och jag litar på henne, hon som sa till mig att det var bra för min del :)
Sittanderodd, inte maskin här heller helst. Det här höjde jag idag :D känner mig riktigt stolt, kör 27kg nu! 10x2.
Bröstpress? heter det så möjligen? :P den kör jag i alla fall maskin. Höjde den idag också till 20kg 10x2!
Sen är det rygglyften som jag sen ska ta lite vikt i nästa gång, just nu kör jag utan, har en tendens att få lite ont i ryggen, så tar det lite piano :P eller så är det latmasken som spelar in...vet inte än hehe. 15x2 där i alla fall.
Magen tränar jag med vanliga situps. 30stycken vanliga med benen i luften, sen 30stycken snea med böjda ben.
Armhävningar kör jag också 15x2, står på knä än så länge ;) kan nog gå över till 10x2 på tå snart!
Rumplyft som jag kallar det, vet inte vad det heter men jag använder i alla fall en sån där boll, den stora sizen! Tar upp fötterna på den och lyfter upp hela kroppen, axlarna ligger såklart kvar på marken :P 20x2 brukar jag försöka med där.

Sen är det stretching som gäller :D jag personligen har problem med knäna så tar det försiktigt med stretching av benen!



Det här är ju självklart målet med träningen ;D hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0