OB för skitdag tack...

Det är helt omöjligt för mig att försöka vara positiv idag... När jag kom till jobbet så insåg vi att det bara var tre pers som skulle jobba, vi brukar vara fyra eller fem. Såklart så ska jag då få rundan som typ verkligen inte går att ta själv :s man ba okej? Ovanligt?! NOT! Ordinarie är väldigt bra på att hälla allt drygt jobb på vikarierna, jag är inte dum.... Brukar alltid vara så! Om det hade varit en till ordinarie där från början så hade jag fått tagit Sävja, kan sätta ganska mycket på det..

Men i alla fall vi får in en till tjej, det var hennes första dag i hemvården, hon hade inte ens gått intro på "landet" som det heter. Så hon hade ingen aning om någonting om dom vi skulle till, men jag måste säga att hon skötte sig riktigt bra!

Sen bara sket sig hela dagen helt och hållet... massa larm, en gubbe ramla, skulle ståträna med en gubbe när jag verkligen inte hade tid. Precis när jag kom hem och skulle äta så larmar det och såklart så kan ingen annan hjälpa mig, inte ens dom som satt och hade rast när jag kom in på kontoret :s "nää vi kom precis in" my ass säger jag bara...

Men det värsta var när jag kom in och en sjuksköterska som verkar helt skum i bollen hoppas på mig och frågar värsta tjurigt varför jag har två medicin-nycklar! Va fan tror hon när vi varit två pers på två olika håll men som åkte samma bil! Jag skjutsade ju henne till en gubbe där det var medicinskåp och åkte själv iväg för att ge medicin till andra, varför har jag två medicin-nycklar? Jag hade ju fan inte ens varit inne på kontoret någonting eftersom det var larm hela tiden! Jag va fan snäll och sa till henne hur det låg till med ett urinprov, dom klagar JÄMT på hur vi inte kommunicerar med dom, fan aldrig nöjda...

Det där var typ lindrigt jämförelse med hur det egentligen var.......


Ica som gäller nu! Har inge bröd hemma heller :(

Inlägg från Sofies 20 års fest kommer snart! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0