This is life

Det har blivit väldigt lite bloggande nu dom senaste dagarna, det har berott på att en rätt jobbig sak hände på jobbet (jobbar inom hemvården) i söndags. Jag har för första gången i mitt liv utfört HLR (hjärt och lungräddning) på en riktigt människa. Om min kollage hörde rätt som hon var 100% säker på så höll jag honom vid liv till ambulansen kom, det kändes skönt, för då känner jag att jag gjorde så mycket som jag kunde. Men tyvärr så avled han under ett försök på en halv timme. 
Jag har en gång innan varit med om att en person avlidit, men har aldrig varit så inblandad som jag var i söndags. Men den här gubben var 95 år och ville nog det här, nu får han träffa sin fru uppe i himmelen, han var en helt super fin och söt gubbe så han kan inte hamna någon annanstans än i himmelen.

Jag har inte så mycket mer att blogga om. Jag ska köra upp till Härnösand imorgon med Ullis och Ellen för att hälsa på pappa och släkten :) ska bli skoj och mys! Men datorn får följa med så kommer inte överge bloggen helt den här veckan!  


Kommentarer
Postat av: simone

sv: Tack så mycket, gullig du är :D

Gryymt väder idag du ;D

2010-03-03 @ 13:54:44
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Ullis

Han var verkligen superfin! :)



Vi kommer ha det mysigt där uppe minnsan :)

2010-03-03 @ 14:04:46
Postat av: Carl

du är.. finner ej ord.. som de som räddade livet på mig .. 2007 på akuten.. alla dessa magiska kvinnor med godhet,styrka,.. sträck på dig Sara .. så bäst!!! å ebba..

2010-03-29 @ 13:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0