Rekommenderar!

Min lilla plutt har ju börjat sova sämre om nätterna och verkar inte riktigt mätt när han går och lägger sig. Så ska börja se om ersättning kan hjälpa honom att bli mer mätt om kvällarna och kanske lättare kan komma till ro och få sova längre.
Har testat vid två tillfällen tidigare att ge honom urpumpad mat i flaska, men då körde jag med medelas nappflaska vilket inte gick jättebra då nappen är för lång och smal, resultera i att han fick den i halsen eller snarare fick kväljningar, inte speciellt bra. Funkar kanske på andra barn men absolut inte Alvin.
Däremot så använder jag medelas manuella bröstpump och den funkar hur bra som helst! Får ut mycket mjölk och man känner knappt av att man pumpar, precis som det ska enligt mig. Har inte testat någon annan och känner inget behov att görat heller!
Idag testade vi att äta med flaska igen men med MAM nappflaska, funkade MYCKET bättre än medelas napp. Den är mycket kortare och tjockare. Han fatta på en gång hur han skulle göra, va inga problem!

Så jag vill rekommendera medelas manuella bröstpump som man kan köpa på apoteket och MAM;s nappflaskor som finns på ICA maxi (i alla fall på Erikslund här i Västerås) bl a.

Nu ska jag sticka och umgås med min lilla bajsbebis som ligger på golvet och krystar :P ... (för... har tappat räkningen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0