Från mammaledig till jobbande morsa

Idag är dagen då Daniel kan kalla sig pappaledig och jag hårt arbetande morsa. Jag är visserligen ledig idag men imorgon börjar allvaret.

Jag tog på mig att gå upp med Alvin idag även fast man inte kom i säng förens vid typ halv ett. Har en känsla av att jag måste ta vara på varje sekund vi är vakna tillsammans och jag är hemma, kommer förhoppningsvis lägga sig efter några arbetsdagar.

Vi hade en jättetrevlig dag/kväll igår. Ulrika och Björn, Sofie och Thomas med barn var över och åt god mat och drack gott vin. Sofie och Thomas bor två hus ifrån oss och lyckades skaffa barnvakt till när barnen deras skulle gå till sängs så vi kunde dra ut på trevligheterna lite här hemma!

Idag tänker jag inte göra många knop, tänkte vara så krass att eftersom Daniel får sovmorgon så kan han ta hand om köket också ;) det låter väl ändå rimligt?

Nu måste här bytas bajsblöja känner jag ><

Bjuder på "fin" bild på mig och skrutt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0