Underbara onsdag!

Som nämnt tidigare så lät jag Daniel starta pappaledigheten med "lite" sovmorgon. Efter frukostmys och lek så tog jag en pw när det var dags för en förmiddagstupplur i vagnen för pojken. Den här gången blev det inte några 10,7km men 7km i alla fall, inte illa skitet det heller! Alvin somna innan vi kom till brevlådan (alltså precis utanför huset) och sov under hela rundan. Som alltid när jag är ute och promenerar så tänker jag på allt mellan himmel och jord. Idag hade jag Pink i lurarna, blir alltid så rebellisk när jag lyssnar på hennes musik. Som att alla kan skita ner sig om dom har invändningar gällande sånt jag lägger energi på. Kom även att tänka på hur kul det skulle vara att börja träna lite kampsport igen, thaiboxning framför allt. Men det blir svårt som det ser ut nu, kanske i framtiden. Men nästa gång kanske det kommer lite mer smörsång och då blir jag mer åt det kärleksfulla hållet. När vi kom tillbaka fortsatte vi myset utomhus (Daniel sov fortfarande). Plockade ut lite vatten till oss två, äpple till skrutt och jag tog en smarrig näringsdryck som min kära dietist skrivit ut till mig. Mysigt var det och Alvin va väldigt nöjd och glad där han satt i vagnen och solen värmde. Men otålig som han är oftast så va det ju omöjligt att sitta kvar i vagnen när äpplet va slut, så det va bara att skifta kläder och släppa lös vilddjuret!

 

Min lillskrutt glad i solskenet!
 
Mitt mellanmål
 
Mamma lilla älskling jagar fotbollen <3

Vi kom in strax innan 11 och då va det minsann dags för pappan att kliva upp tyckte vi.
 
Så ren som kärlek kan bli <3

 

Alvin va på strålande humör fram till att han vakna efter eftermiddagsluren, då va det bra gnälligt! Ojoj från 14,30-19 va det operation hålla Alvin någotsånär på glatt humör. Är ju sista dagen innan jag börjar jobba så kände att jag kunde inte ställa mig i köket och strunta i att han är surar som jag annars brukar få göra för att ens få något gjort.

Svårt att somna hade han också, MEN för första gången typ någonsin fick jag honom att somna genom att dra handen längs han rygg och nynna vaggvisor! Skönt att veta till nästa gång, om det inte var någon engångsföreteelse vill säga :P mysigt va det!

Som sagt hundra gånger börjar jobba imorgon så ska väl hoppa till sängs så man är hyfsat pigg! Att jag börjar jobba är ju inte det viktigaste imorgon, Alvin fyller 1 år! Slutar 16, men efter det ska jag se till att hans första födelsedag blir helt awesome!

 

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0