Redo för sommar, sol och BAD!

Jag blev ju sjukskriven veckan ut, men oavsett så måste det veckohandlas (litar inte riktigt på att Daniel får hem allt vi behöver ibland hehe) så det var bara att samla ihop de krafter man har och ta sig in till stan.
Vi skyndade oss på morgonen för att inte slippa komma hem till middagen som det oftast slutar med.
Väl inne så blev jag glatt överraskad då jag blev hungrig igen redan klockan 11!! Bra friskhetstecken från min sida då jag inte varit direkt sugen på någonting på typ en vecka om inte mer. Så in på McD och jag tröck i mig allt! Vilket visserligen ledde till illamående men det kan vi ju försöka ignorera, fick behålla maten!
Kom ju även på att våran lille plutt fyller två år om mindre än en vecka och vi har fortfarande inte köpt någon present (oansvariga päron tänker bara på sig själva hehe) så in på Toys r us och hittade tillslut en större traktor han kan ha ute. Den han har börjar bli för liten och det går inte att transpotera sig på gräsmattan med den (värdelös)

Efter att ha gått där inne och jag känner hur orken börjar sina så fick mission försöka få jättearg Alvin att följa med ut från affären också.... fy va jobbig han har börjat bli när det gäller att få honom att samarbeta... trotsålder?
Daniel uttryckte sig om att vilja ha en pool till sommaren (vem tackar nej till det?!) vill Daniel så är det bara att köra på på en gång om man själv gillar idén för annars finns en tendens till att det rinner ut i sanden. Så in på rusta med supertrött och gnällig Alvin som jag själv hade lust att fråga personalen på rusta om de ville sätta upp pris lapp med Alvin på hyllan också. Har själv alltid avskytt när andras ungar springer omkring och skriker på affärerna, nu förstår jag precis hur de stackars föräldrarna känner. Man vill inget annat än att försvinna ner under jorden ett tag.
Men vi va ju inte klara där (suuuuck) mot City gross och handla. Bojkottar coop i boländerna efter deras dåliga personalpolitik! Och att de ens funderar på att ta bort återbäringen och att de byggt om hela affären till ett stort kaos...

Sen äntligen kunde vi åka hem och lägga oss i solen och äta jordgubbar!! <3


Nu väntar jag bara på att få upp nät runt tomten så vi slipper springa efter Alvin som smet här om dagen när jag hängde tvätt... ska man kunna slappna av i poolen vill det till att Alvin håller sig på hemmaplan och inte på gatan eller hos grannen för den delen själv...
Sen kan sommaren komma och stanna som förra året :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0