Lycklig!

Nu börjar även denna helg lida mot sitt slut! Har haft fullt upp torsdag till nu när jag la mig på soffan i vardagsrummet med nallen i högsta hugg, mannen min lagar mat och slutkörd Alvin får titta lite film i sitt rum.

I torsdags var Daniel och Alvin lediga och jag jobbade kväll så vi passade på att städa lite inför den kommande helgen. Samma kväll skulle nämligen Petra och Eddie komma då vill man ju inte ställa sig och storstäda vilket det aldrig blev för det brukar vara dumt innan man har kalas... men alltid roligare att bjuda hem folk till ett rent hem åtminstone!

Fredagen skulle vi aldrig hinna städa på, Daniel jobba och vi skulle in till Uppsala 4 mil här ifrån och handla sen var det bara hem och börja baka inför kalaset. Fy tusan säger jag bara. Min kropp är fortfarande slut efter sjukdomsveckorna tidigare. Så illa så att när jag "överanstränger" kroppen vilket inte kräver mycket vänder sig magen och allt som finns där i kommer upp, väldigt otrevligt! Så nu blir det lugnare puckar någon vecka framöver!

Men vi lyckades få ihop två underbart goda tårtor!



Blåbär & hallonmoussetårta med chokladbotten, gjorde den även förra året. Mycket populär och lätt en av mina favoriter!



Jordgubb & vitchokladmoussetårta med digistivebotten, gjorde jag efter magkänsla, nästa gång tänker jag dock skära ner på sockret i denna då den blev snäppet för söt enligt mig i alla fall! En tårta får inte bli för sliskig!

Gjorde även chokladkakor, syltbollar och kokostoppar. Blev som ni hör ett väldigt lyckat kalas ;)

Idag har varit en riktig dagen efter-dag, för hela familjen som är risiga i magen efter all onyttig mat och trötta efter allt trevligt sällskap! Men vi chansade och bjöd hit en av Alvins absolut bästa vänner, Molly. Dom är så fruktansvärt gulliga tillsammans, fast dom har någon hatkärlek till varandra haha. Tjafsar om allt möjligt hela tiden men kan inte sluta tjata om varandra. Dom är inte sig själva om den andra inte är på dagis etc. så gulligt! Jag är dessutom glad för jag och Mollys mamma är vänner sen innan så bustrollen får även träffas mycket privat också!


Petra och Eddie åkte hem tidigare idag, det var inte kul! Försöker få dom att flytta ner från härnösand! Ibland kan det nästan bli jobbigt om man har gäster flera dagar men när dom är här så vill man inte att dom ska åka, någonsin! Men får se till att det inte dröjer så länge till nästa gång. Dock kommer vi nog inte kunna komma upp innan i sommar, är en bit att åka så man ska ha både pengar och tid att vara borta ett tag.


Jag sparar ett inlägg om Alvins klockrena presenter till en annan dag! Nu skriker min mage efter mat och mitt huvud efter vila...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0