Tragiskt!

Vissa reklamfilmer nu för tiden känns mest tragiska! Såg precis en reklam telia kommit med som utspelar sig på morgonen i en tvåbarnsfamilj där föräldrarna helt plötsligt frågar varandra "Ska vi??" och ser väldigt sugna ut så de slänger ner barnen i soffan med snacks och varsin surfplatta med hörlurar till. Min första reaktion var jaja alla har vi väl våra behov typ men stackars barn ifall de ruttnar på det de tittar på och kommer på sina föräldrar i sänghalmen... Men det var nästan ännu värre, föräldrarna springer upp till sovrummet och tittar på film antar jag på datorn för jag antar att med det paketet kan hela familjen vara totalt osociala och inslukade i teknikensvärld.

Sen har vi telenors vidriga reklemfilm när hela familjen förstör sitt kök för att de inte kan sluta titta på sina telefoner... Helt seriöst?! De är inte roliga och budskapet borde vara att så här vill vi inte ha det, men jag antar att deras budskap är att ni kan bli så här isolerade i tekniken så här billigt! Inte konstigt att samhället håller på att krascha..

Jag försöker ivrigt få min familj inklusive jag själv att skära ner på sånt här och försöka göra saker tillsammans istället, vill att mina barn ska få en rolig uppväxt där alla kan använda sin fantasi och upptäcka saker. Visst, självklart får Alvin titta på film om han ber om det men inte hela dagarna! Det blev mycket film på repeat när vi var sjuka men nu när orken börjar komma tillbaka så tycker jag man ska ägna sig mer åt varandra.
Jag märker klar skillnad på Alvin och det är bara positivt!

Nu måste jag göra oss i ordning för idag ska det handlas på ikea, coop och barnens land! Fullt ös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0