Uppe innan tuppen

Tror att det framförallt beror på pollen men de senaste veckorna har jag vaknat jättetidigt alla lediga dagar, t.o.m så att jag vaknar innan klockan ringer de dagar jag jobbar! Kan inte påstå att jag vaknar pigg direkt, utan jag vaknar som en kattunge som inte kan öppna ögonen men lyckas aldrig somna om.
Idag låg jag och blundade bra länge innan jag gav upp. När jag öppnar ögonen står klockan på 5;55! Trodde klockan skulle vara minst 6;30! Låg och väntade på Alvin små elefantsteg, men det förklara ju saken.
De gånger jag vaknar så här tidigt är jag oftast jättetäpt och snorig... jag må älska våren, men när det kommer till dess behörighet pollen har jag lust att gräva ner mig eller flytta till grönland...

Igår efter jobbet, när jag var påväg för att hämta mitt älskade yrväder ringde en kär vän och bjöd över oss på kaffe!
Deras dotter är Alvins stora favorit här i livet, så det är skönt att alla blir så nöjda och glada av att träffas. Så vi boka in grillning till helgen när vi ändå va igång, man får passa på medan vädergubbarna lovar sommarvärme!!


Gullungarna!

Idag blir det att samla steg! Ska väl röja hemma också... funderar på att kliva upp... ligger i sängen pigg och Alvin vaknar nog vilken minut som helst. Jag gör så, finns tvätt att hänga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0